Negenendertig bestaat sinds 2009, maar aan ervaring geen gebrek. Ik werk al 12 jaar in (marketing)communicatie. Hieronder vindt u een overzicht van mijn werkervaringen en opleidingen.


Persoonlijke gegevens
Naam Mars
Voornamen Cynthia Desirée
Geboortedatum 16-01-1970
Geboorteplaats Amersfoort
E-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Telefoonnummer 06-24872731
Opleidingen
1991-1997 Universiteit van Utrecht, Engelse Letteren met specialisatie Internationale Bedrijfscommunicatie. Scriptie onderwerp: Het gebruik van de Engelse taal in Nederlandse reclame-uitingen, Diploma
Cursussen
2008 Adviesvaardigheden, Van der Hilst communicatie
2006 Effectief leidinggeven, ROI Opleidingen
2005 Mediatraining
1998 Effectief instrueren, Elsevier Opleidingen
Werkervaring
oktober 2009- heden Eigenaar van communicatiebureau Negenendertig

april 2004 - mei 2010

Account manager bij de Technische Universiteit Eindhoven
Op de communicatieafdeling van de Technische Universiteit Eindhoven gaf ik mede vorm aan het communicatiebeleid van de TU/e en het doen realiseren van de uitvoering daarvan. Ik adviseerde diensten en faculteiten binnen de TU/e over hun communicatiebeleid. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het initiëren, opzetten en laten uitvoeren van een aantal communicatieprojecten. Voorbeelden hiervan zijn:

De TU/e-Publieksdag (6000 bezoekers) en alle Open Dagen (oriëntatie- en voorlichtingsdagen (7000 bezoekers) van de opleidingen). Voor de Publieksdag hield dit in het bepalen van het thema en laten uitwerken in middelen. Dit in overleg met grafisch vormgevers, evenementenorganisatoren en tekstschrijvers. Voor de Open Dagen betekende dit het bepalen van de strategie en het toezien op een adequate uitvoering hiervan. Als accountmanager van de Op en Dagen was ik het aanspreekpunt voor de organisatie. Ook hield ik vaak de openingspresentatie.
Ontwikkelen van een grote wervingscampagne. Dit hield in het bedenken van een concept en dit samen met een grafisch vormgever en tekstschrijver uitwerken. Deze campagne bestond uit een postercampagne, advertenties in dagbladen, radiocommercials, banners en een aparte website.
Communicatieadviseur voor Campus2020. Dit is een project binnen de dienst huisvesting, in het leven geroepen voor de begeleiding van een grootschalige verbouwing/nieuwbouw op de TU/e-campus. Mijn rol als communicatieadviseur was het schrijven van een communicatieplan, dit (laten) uitvoeren en de projectgroep adviseren over wisselende communicatiekwesties (pers, media, huisstijl etc.).
Concepten bepalen voor verschillende DM-campagnes en het laten uitwerken hiervan. Hierbij had ik veel overleg met grafisch vormgevers, tekstschrijvers, mailinghuizen en drukkerijen.
Hoofdredacteur van de studievoorlichtingswebsite van de TU/e. Dit is een van de grootse onderdelen van de TU/e-website.
Het creëren van draagvlak is in een organisatie als de TU/e erg belangrijk. Ik had daarom veel contact en overleg met de communicatiemedewerkers van de verschillende faculteiten om ervoor te zorgen dat we op een lijn zaten en de neuzen dezelfde kant op stonden.

januari 2001 -
april 2004

Redacteur/eindredacteur bij de Techische Universiteit Eindhoven
Als redacteur en later als eindredacteur op de communicatieafdeling van de TU/e verzorgde ik de interne en externe communicatiemiddelen (inclusief drukwerkbegeleiding).
november 1999 -
december 2000
Marketing coördinator bij Cliënt
In deze functie verzorgde ik de marketingcommunicatie voor de Cliënt Holding, Cliënt Automatisering en Cliënt Systeembeheer.
april 1999 -
september 1999
Marketing assistent op het hoofdkantoor van Edah
In deze functie assisteerde ik de marketing manager, coördineerde ik de klantenservice en ondersteunde ik bij projecten.

januari 1998 - maart 1999 Cursusleider/trainer/ technisch schrijver bij Kalamazoo
Belangrijkste verantwoordelijkheden bij Kalamazoo waren het geven van cursussen voor de automotive branche en het organiseren van (maatwerk)trainingen voor collega's en klanten. Daarnaast heb ik het initiatief genomen om een intern magazine voor de Benelux vestigingen op te starten.